Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

{ SUAMI Dan ISTRI Wajib Baca } Share!! Inilah 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH B3RHUB*NG4N BADAN DENGAN ISTRI

{ SUAMI Dan ISTRI Wajib Baca } Share!! Inilah 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH B3RHUB*NG4N BADAN DENGAN ISTRI -


Berhubungan suami istri harus dikerjakan penuh adab serta ada beberapa saat yang dibolehkan serta ada saat – saat yang dilarang untuk lakukan jalinan suami istri. Hal semacam ini disebabkan karena dalam Islam jalinan suami istri yakni beribadah dan bernilai pahala.

Berikut 20 Waktu Yang Dilarang Rasulullah Berhubungan Tubuh Dengan Isteri

Mengenai waktu saat yang dilarang untuk berjima’ yaitu :

1. “Wahai Ali..! jangan sampai engkau berjima’ dengan isterimu pada awal (hari pertama) bln., pada pertengahannya (sehari) serta pada akhir (dua hari) di hujung bln.. Jadi sebenarnya penyakit hilang ingatan, gila babi dan sopak mudah mengenainya dan anaknya. ”

2. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan isterimu selepas zuhor, sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kerana jima’ ketika itu, jadi ia akan bermata juling serta syaitan begitu suka pada manusia yang bermata juling. ”

3. “Wahai Ali..! jangan sampai bercakap-cakap semasa jima’, sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak dengan jima’ yang demikian, jadi anak itu tidak selamat dari pada bisu. ”

4. “Wahai Ali..! janganlah berjima’ dengan perempuanmu dengan syahwat pada wanita lain, jadi sebenarnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan kepadamu berdua anak, anak itu bakal jadi pondan yang bersifat tidak sukai dan hina. ”

5. “Wahai Ali..! apabila anda berjunub di tempat tidur, janganlah membaca Al-Quran, jadi sebenarnya saya bimbang akan turun pada anda berdua api (bala) dari langit yang membakar anda berdua. ”

6. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan isterimu terkecuali ada padamu satu tuala dan pada isterimu satu tuala. ”

7. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berdua menyapu dengan menggunakan satu tuala, nantinya akan jatuh syahwat keatas syahwat (salah seorang akan kuat syahwatnya daripada yang lagi satu), jadi sebenarnya yang demikian itu akan menyebabkan permusuhan lantas membawa anda berdua pada berpecah serta talak. ”

8. “Wahai Ali..! jangan sampai berjima’ dengan isterimu waktu malam ‘Aidil Fitri (Raya Puasa), jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak anak itu seorang yang cacat dan tidak peroleh anak baginya kecuali sudah tua. ”

9. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu saat malam ‘Aidil Adha, jadi sebenarnya apabila anda berdua berjima’ waktu malam itu, bila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak saya bimbang ia akan jadi seorang yang berjari enam atau empat. ”

10. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu di bawah cahaya matahari (dengan cara segera – direct) dan diserang warna (cahayanya), kecuali anda gunakan tutupan (bumbung), bila tidak jadi sebenarnya apabila Allah mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi seorang sentiasa hidup dalam memohon-minta dan faqir sampai mati. ”

11. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu dibawah pohon kayu yang berbuah, jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi seorang tukang gojo, tukang sebat atau seorang ketua yang bengis, ”

12. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu ketika pada azan dan iqomah, apabila berjima’ ketika sekian, sebenarnya apabila Allah mengurniakan anak pada anda berdua, kelak ia jadi seorang yang menumpahkan darah. ”

13. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu semasa ia hamil kecuali anda berdua berwudhu’, apabila tak jadi sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, kelak ia akan jadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan. ”

14. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada pertengahan (Nisfu) Sya’ban, jadi sebenarnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan anda berdua anak, nantinya anak itu akan memiliki sinyal yang jelek pada muka dan rambutnya. ”

15. “Wahai Ali..! jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu pada akhir bln. (yakni tinggal dua hari) jadi sebenarnya yang demikian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak kelak anak itu jadi seseorang yang sentiasa perlu memohon-minta. “

16. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu dengan syahwat pada saudara perempuannya! (ipar anda) kerana yang demikian itu sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, nantinya anak itu akan jadi penolong dan pembantu pada orang yang zalim dan pada tangannya bikin kebinasaan pada manusia. ”

17. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu di atas loteng jadi sebenarnya yang sekian itu apabila Allah s. w. t. mengurniakan anak pada anda berdua nantinya anak itu jadi seorang munafiq, pelampau yang lewat batas. ”

18. “Wahai Ali..! jangan pernah anda berjima’ dengan isterimu waktu malam anda bakal keluar musafir kerana yang demikian itu sebenarnya apabila Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, ia akan membelanjakan harta pada yg tak Haq, ” dan Rasulullah s. a. w. membaca ayat Al-Quran : “Innal Mubazziriina kaanu – ikhwan Nas – Syayathin. ”

19. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu jika anda keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam, jadi yang demikian itu sebenarnya jika Allah s. w. t. mengurniakan pada anda berdua anak, kelak ia jadi seorang pembantu pada tiap-tiap orang yang zalim. ”

20. “Wahai Ali..! jangan sampai anda berjima’ dengan isterimu pada awal malam, jadi sebenarnya apabila dikurniakan anak pada anda berdua, ia jadi seorang tukang sihir, sunglap, serta menginginkan dunia daripada akhirat. ”

Posting Komentar untuk "{ SUAMI Dan ISTRI Wajib Baca } Share!! Inilah 20 WAKTU YANG DILARANG RASULULLAH B3RHUB*NG4N BADAN DENGAN ISTRI"